Kalle Kaikesta voi kiistellä, kriittisestikkin mutta kohteliaasti ja toisen ajatusta kunnioittaen.

Kaksi satamaa.

Nyt muutaman kuukauden sekä Helsingin uusittu Länsisatama, että Tallinnan D-terminaali uusittu.

Helsingin Läsisatamaa uusittiin talven ja kevään aikana, lähinnä Hki - Tallinna väliä ajatellen.

Rakenteet ovat uudet, silti esim sisääntulo Länsisatamassa tapahtuu lähinnä kahta kaistaa, jakautuen sitten 3-4 sisääntuloporttiin. Ahdasta on vaikka rakenteet uusia.

Helsingissä kaikki toimii manuaalisesti; asiakirjatarkastukset, liikenteen ohjaus; hidasta ja tukkoista.

Tuon totesin hammaslääkärireissullani maanantaina ja oikeastaan jo aiemminkin. Johtuen kapeasta sisäänajosta check-in:iin, laiva myöhästyi.

Helsingissä jo nyt tällä asiakasmäärällä ruuhka ylti viimeiseen kiertoliittymään asti, satamaan tullessa. Hidasta.

Tallinnassa nyt Uus-sadam 19-23 toimii; sisääntuloportteja 13, sitten kyltit kertovat, pree-order tai ei. Rekat menevät omaa nopeaa kaistaansa ine.

Laivaan sisäänajon Tallinnassa kertoo "liikennevalo", siis ei mitään henkilöä.

Rampille ajon jälkeen laivassa kerrotaan kaista, jota ajat; siis ensimmäinen ei automaattinen toimenpide.

Mielenkiintoista nähdä, miten Helsingissä juhannus/heinäkuun ruuhkat selvitetään; väittäisin, että haastetta.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Toimituksen poiminnat